.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقادلاریجانی ازسیاست‌های کشاورزی دولت

رییس مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از انجام واردات بی وجه در کشور در زمینه کشاورزی گفت: اگر می خواهیم در کشور دو و نیم میلیون شغل ایجاد کنیم باید بگوییم سهم کشاورزی و دامپروری چقدر است.
به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی روز پنجشنبه در نخستین همایش ملی جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی که در سالن اجتماعات مرکز فقهی اتمه اطهار(ع) برگزار شد، اگر مقوله تقدس طبیعت در فهم جامعه ما جا بیفتد بسیاری از مشکلات محیط زیست حل می شود، اگر طبیعت را آینه جمال الهی بدانیم از کودکی با این مفهوم آشنا می شویم بسیاری از مشکلاتی که در کشور داریم مرتفع می شود.
وی افزود: در ژاپن از زمان مهد کودک طبیعت را به عنوان امر مقدس معرفی می کنند و از پایه به کودکان می فهمانند که باید به آثار محیط زیست احترام گذاشت.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین ابراز داشت: کشاورزی از دو جهت جنبه کیفی برای نظام دارد، اینکه جزو محصولات حیاتی کشور ماست و محصول تفننی و حاشیه ای نیست.
لاریجانی با اشاره به اینکه با توجه به مختصات کشور ما باید بدانیم که در محصولات استراتژیک باید خودکفا باشیم، افزود: زمانی بحث خودکفایی در گندم در دولتهای قبل مطرح بود، برخی از متخصصین می گفتند که ما اگر محصولات دیگر را در کشور کشت کنیم از نظر ارتباطات اقتصادی ممکن است به نحو ما نباشد.
رییس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به نوع ارتباط سایر کشورها با ایران که نمی خواهند کشور ما در جهات مختلف روی پای خود بایستدو سخت گیریهایی می کنند، باید خودمان را آماده کنیم.
وی کشاورزی را مساله حیاتی کشور دانست و اظهار داشت: وزارت کشاورزی جزو وزارتخانه های پراهمیت محسوب می شود، باید در کلان کشور توجهات ویژه ای شود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی گامهایی برداشته شد، گفت: در مجلس هشتم به بخش کشاورزی و دامپروری توجه خاص شد و قوانین بسیار مهمی تصویب شد که اگر وزارت جهادکشاورزی براساس این قوانین کار کندنباید مشکلات امروز را داشته باشیم.
لاریجانی، تاکید کرد: قانون نظام دامپروری کشور در مجلس تصویب و بسیاری از مشکلات رفع شد، قانون ایمنی زیستی جمهوری اسلامی ایران نیز برای اولین بار برای صیانت از محصولات کشاورزی تدوین شد.
رییس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: قانون افزایش بهره وری کشاورزی که بسیار هم قانون مهمی است به تصویب رسید که برخی از مواد آن هنوز محقق نشده است، واردات کشاروزی باید با اجازه وزیر جهاد کشاورزی باشد که هنوز ما دقیق نمی بینیم که اجرایی شده باشد.
وی با بیان اینکه براساس ارتباطاتی که مجلس با وزرات جهاد کشاورزی و تجارت و صنایع برقرار کرد تصور ما این بود که مشکلات امروز باید کاهش پیدا می کرد، گفت: اما با چند مساله مواجه هستیم، در مقطعی هستیم که اگر عنوان جهاد اقتصادی را برای امسال برگزیدیم نگاه جامعی به موضوع کشاورزی و دامپروری داشته باشیم و از کارهای شکلی بپرهیزیم.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه ما نباید دنبال کارهای شکلی باشیم، نمی خواهیم سال جهاد اقتصادی را به امورات شکلی بگذرانیم، اظهار داشت: اولویت اول، اقتصادی کردن چرخه کار کشاورزی است، اگر امکانات رابرای روستاها فراهم کنیم اما چرخه اقتصادی درست نباشد نمی توان انتظار داشت که در روستاها ماندگاری به وجودن بیاورد.
لاریجانی، تاکید کرد: اگر مکانیزمهایی پیدا کردیم که فعالیتهای کشاورزی اقتصادی شد و از حالت معیشتی درآمد گامی به جلو برداشته ایم.
رییس مجلس شورای اسلامی، تجهیز و نوسازی اراضی کشوری تا پایان برنامه پنجم را از مصوبات مجلس دانست و گفت: بعد از چند دهه ای اراضی کوچکتر می شود، براین اساس بنا شد اراضی دو و نیم میلیون هکتار تا پایان برنامه پنجم نوسازی شوند.
وی عنوان کرد: ده درصد از سرمایه صندوق ملی به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرد و ۳۰ درصد از سرمایه یارانه ها را به بخش تولید اختصاص دادیم که متاسفانه درست اجرا نشد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، افزود: توسعه بازار و توجه به تشکلهای بخش کشاورزی و معنادار کردن تنظیم بازار در برنامه قانون پنجم آمده است.
لاریجانی، ادامه داد: بخش کشاورزی در همه کشورها مورد حمایت ویژه قرار می گیرند، نمی شود فقط با مکانیزم تنظیم بازار حمایت کرد.
رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح دیگر گسترش کشاورزی دانش بنیان با شرایط حضور بخش غیردولتی و بازاریابی بود تا توسعه صادرات غیرنفتی را افزایش دهیم که التبه این گام بلندی است و نیازمند اقدامات متعددی است.
وی اظهار داشت: در باران افزایی گامهای نخست برداشته شده است، اما در بازگردانی آبهای پساب شهری باید توجه خاص کرد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، در ادامه با ابراز تاسف از انجام واردات بی وجه در کشور در زمینه کشاورزی عنوان کرد: اگر می خواهیم در کشور دو و نیم میلیون شغل ایجاد کنیم باید بگوییم سهم کشاورزی و دامپروری چقدر است.
لاریجانی ادامه داد: وزارت جهاد کشاوری مسئولیت صیانت از تولید کشاورزی و دامپروری را دارد و اگر می خواهیم اشتغال ایجاد شود باید به اینها کمک کنیم و از تولیدات کشاورزی صیانت کنیم.
رییس مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تولید کنندگان باید زندگی قابل پیش بینی داشته باشند، تاکید کرد: ما در ماده ۱۶ قانون افزایش بهره کشاورزی این موضوع را قید کردیم که مدیریت واردات محصولات کشاورزی مربوط به وزارت جهاد کشاورزی است، دیگر نمی دانیم چه کار قانونی دیگر باید بکنیم تا این مساله محقق شود.
وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی باید جلوی واردات بی رویه را بگیرد، تعرفه ها باید مشخص شود که تن کشاورزان نلرزد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: سیر مهاجرت از روستا به شهر باید به حالت معکوس برگردد و این با اقتصادی کردن بخش کشاورزی میسر است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.